Friday, October 5, 2012

Recenzie SETEA de Carrie Jones

Nu este greu sa observi influenta lui Stephanie Meyer asupra acestui roman: tatal vitreg al Zarei a murit, mama ei nu poate avea grija de ea,  asa ca ajunge sa locuiasca cu bunicii intr-un mic orasel din Maine.  Nick, un varcolac chipes, ii salveaza viata dintr-un accident de masina,  iar pe de alta parte, ceva pare sa se infiripe intre ea si eminentul Ian, un coleg de liceu. Din pacate, pe urmele Zarei se afla o prezenta malefica - un rege al zanelor. Iar acesta nu este deloc o creatura inofensiva si delicata. Atunci cand regele nu are de partea sa o regina mai mult timp, dorinta lui e una singura: sa-si satisfaca pofta de sange uman, iar in cazul de fata, curmand vietile celor doi la care Zara tine.  Se va preda ea oare in fata acestui pseudo-vampir pentru a-i putea salva pe cei iubiti ? O poveste plina de suspans despre sacricificii.

Prima data cand am citit descrierea cartii, si am vazut cuvantul "zana", pur si simplu nu am stiut la ce sa ma astept. La o poveste tipica cu zane, la ceva neobisnuit, sau la o carte care sa ma faca s-o citesc intr-o singura zi.

Care varianta credeti ca s-a potrivit perfect cu lecturarea cartii? Daca nu v-ati dat seama pana acum, va spun ca am citit-o intr-o singura zi! Pur si simplu imi pare ca are ceva diferit, are o nota mai aparte fata de alte carti. A fost pur si simplu uimitor sa-i citesc povestea Zarei, si in acelasi timp sa ma infior si sa reactionez la actiunile ei, cu aproape aceleasi ganduri, pe timpul cititului. Nu de putine ori am uitat pur si simplu sa mai respir. "Setea" m-a acaparat intr-o asemenea masura incat, mi-au trebuit ceva zile de respiro ca sa ma apuc de o alta carte, ceea ce pentru mine e neobisnuit. Acum termin o carte, apoi in maxim cateva ore incep alta.

In interiorul cartii veti descoperi si o poveste de dragoste. La inceput ceva ce pare a fi un triunghi amoros, sfarseste prin eliminarea unuia dintre pretendenti, intr-un mod nu tocmai placut. Pentru el. Ceea ce face insa diferenta dintre aceasta carte si altele, este povestea tatalui lui Zara, si cine este el, si actiunile Zarei in ceea ce-l privesc pe acesta. Nu mai spun povestea in sine, pentru ca asta se intelege din capul locului. Acestea sunt doar ca o completare in ceea ce priveste povestea de fata.

Totusi, cu toate ca am devorat cartea, ma vad obligata sa nu-i pot acorda punctajul maxim. Asta deoarece dialogurile, in unele momente, mi-au parut extrem de lipsite de esenta, in sensul ca se terminat brusc, propozitiile ramanand parca suspendate in aer. Se cerea mai mult. Insa autoarea a crezut de cuviinta sa le termine brusc, si dialogurile si ceea ce spunea fiecare personaj in parte, creeand astfel un prim, si cred eu, unic, neajuns al cartii.

Toate acestea fiind spuse, va recomand cu drag cartea, celor care nu ati citit-o, dar si celor care ati citit-o, pentru o relecturare extrem de frumoasa. Iar eu, astept cu enorma nerabdare volumul 2.

NOTA: 4/5