Sunday, August 19, 2012

Recenzie SOVAIRE de Maggie Stiefvater

In Fior, Grace si Sam s-au gasit. Acum, in Sovaire, trebuie sa lupte ca sa ramana impreuna. Pentru Grace, asta inseamna sa-si infrunte parintii si sa pastreze un secret deosebit de periculos despre ea insasi. Pentru Sam inseamna sa se impace cu trecutul sau ca varcolac si sa afle cum poate supravietui pe viitor. Dar mai apare si un lup nou, pe nume Cole, al carui trecut ar putea distruge intreaga haita. Iar Isabel, care deja si-a pierdut fratele, este atrasa oricum de Cole. Sovaire ne vorbeste despre ambele laturi ale iubirii, cea intunecata si cea luminoasa si despre puterea oamenilor de a depasi obstacole prin forta dragostei.

Acest volum doi al seriei Lupii din Mercy Falls, a fost mai jos in comparatie cu primul. Si mai slab din punct de vedere al actiunii si al calitatii scrisului. Sunt pasaje in care ai pur si simplu impresia ca citesti o carte fortata, scrisa doar pentru interes financiar. Ai impresia ca adevarata actiune este concentrata in ultimele capitole ale cartii.

Pe de alta parte, schimbarile majorile ce inconjoara personajele principale, aduc cu sine noi sentimente, temeri si multa tristete. Acest al doilea volum, nu mai este scris doar din punctul de vedere al lui Grace si Sam, ci si din punctul de vedere al altor doua personaje, Isabel, care este prezenta si in primul volum, intr-o mai mica masura, si Cole, un nou personaj cheie in desfasurarea actiunii finale.

" Licar de lumina
o usa anonima
picurii din inima se risipesc
eu inca ma trezesc,
dar ea doarme inca
aici, la terapie intensiva
mortii sunt cazati la hotel."

Sovaire este totusi o carte buna, care prin intorsaturile de situatie, si prin intensitatea tristetii care ii este transmisa cititorului, atinge inima acestuia, facandu-l sa astepte cu nerabdare urmatoarea carte, pentru a putea deslusii secretele existentei lupilor, secretele ce ar putea tine deoparte, macar pentru ceva ani, pericolul in care este infasurata lumea si viata lui Grace si a lui Sam.

NOTA: 4/5