Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

Monday, April 16, 2012

Recenzie DIVERGENT (Vol.1) by Veronica Roth


O SINGURA ALEGERE ITI HOTARASTE PRIETENII
O SINGURA ALEGERE ITI DEFINESTE IDEALURILE
O SINGURA ALEGERE ITI DETERMINA CREDINTA - PENTRU TOTDEAUNA
O SINGURA ALEGERE TE POATE TRANSFORMA RADICAL

Intr-un Chicago distopic, orasul in care traieste Beatrice Prior, sociatatea este impartita in cinci factiuni, fiecare dintre ele cultivand o anumita virtute: CANDOAREA (cei sinceri), ABNEGATIA (cei altruisti), NEINFRICAREA (cei curajosi), PRIETENIA (cei pasnici) si ERUDITIA (cei inteligenti).
In fiecare an, intr-o zi anume, tinerii in varsta de saisprezece ani trebuie sa-si aleaga factiunea careia ii vor fi devotati tot restul vietii. In ceea ce o priveste pe Beatrice, ea trebuie sa hotarasca daca ramane alaturi de parintii ei sau alege factiunea care considera ca i se potriveste cel mai bine. In cele din urma, alegerea pe care o face va surprinde pe toata lumea, inclusiv pe ea insasi.
In timpul initierii care urmeaza, marcata de o puternica rivalitate, Beatrice isi ia un alt nume, Tris, si se straduieste sa afle cine sunt cu adevarat prietenii ei si, de asemenea, daca o poveste de dragoste cu un baiat uneori fascinant, alteori enervant, isi poate gasi locul in viata pe care ea si-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toata lumea deoarece fusese prevenita ca i-ar putea aduce moartea. Si, pe masura ce descopera un conflict care ia treptat amploare, amenintand sa destrame societatea aparent perfecta in care traieste, afla ca secretul ei ar putea-o ajuta sa-i salveze pe cei dragi... sau ar distruge-o...
Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, tradari sfasietoare, consecinte uimitoare si o neasteptata poveste de dragoste.

PAREREA MEA

De la inceput o sa va spun ca imi gasesc cu greu cuvintele. Nu stiu cum sa descriu mai bine cartea, cum sa-mi exprim parerea, care este una foarte buna, daca nu exceptionala, despre o carte care surprinde prin tot ce o alcatuieste: personaje, actiune, decizii, consecinte...
Mi-a placut enorm de mult ca Divergent este o carte scrisa la persoana intai, ca Beatrice, desi in aparenta, in ochii celorlalti, pare o persoana slaba, o fetita, ea este de fapt asemeni unui munte care lupta si face fata celei mai puternice furtuni. Alegerea pe care o face, asa cum este evidentiat in descrierea cartii, ii surprinde in aceeasi masura atat pe cei din jur, cat si pe ea.

"Deschid ochii si-mi arunc bratul intr-o parte. Sangele imi picura pe covor, intre cele doua boluri. Atunci, cu un icnet pe care nu mi-l pot stapani, imi duc mana mai in fata, si sangele imi cade, sfaraind, peste carbuni."

Avand in fata alegerea facuta, ea incearca pe cat posibil sa se obisnuiasca cu ea, si incepe prin a-si schimba numele, devenind TRIS. 

"-Cum te cheama? ma intreaba.
-Hm...
...
La loc nou, un nume nou. Aici pot sa ma remodelez.
-Tris, rostesc cu fermitate."

Trecand prin chinurile initierii, Tris devine din ce in ce mai puternica, isi face prieteni, dar cel mai important, isi face dusmani, cu care la un moment dat, va trebui sa lupte pe viata si moarte.
Neinfricatii, cu tot ceea ce inseamna ei, bun sau rau, ii devin familie. Se ataseaza de ei, chiar si de cei care ii fac rau, reusind ca pana si in ultima clipa sa aiba o urma de remuscare. 
Dar in cele din urma se dovedeste ca are multi dusmani, chiar mai puternici decat ea. 

"-Gandeste-te la asta, imi zice. Oamenii astia te-au invatat sa folosesti o arma. Te-au invatat sa lupti. Crezi ca s-ar da in laturi sa te raneasca? Sa te omoare?"

In tot pericolul care o inconjoara, are un aliat de incredere, Four, instructorul ei. Un aliat care pana la urma va face parte din peisajul povestii de dragoste, care la inceput este improbabila, dar desfasurarea cartii o face posibila intr-un final.

"Pentru o clipa, ochii lui negri patrund intr-ai mei, si el tace. Apoi, imi mangaie fata si se apleaca mai aproape, atingandu-mi buzele cu ale lui."

Intr-un final, Tris se vede nevoita sa lupte impotriva a aproape tot ce o inconjoara, impotriva factiunii ei, impotriva legilor, pentru a-si apara oamenii pe care ii iubeste.
Cand lupta se termina, devine o fugara, gata oricand sa lupte din nou.

NOTA: 5/5

Recomand cu mare drag cartea, mi-a placut extrem de mult, si sunt nerabdatoare sa citesc si volumul 2, Insurgent. Divergent face parte din categoria cartilor pe care odata ce incepi s-o citesti, nu o mai poti lasa din mana!!!

P.S: Aceasta este prima mea recenzie, asa ca va rog fiti ingaduitori cu mine daca am gresit ceva. Astept cu mare drag sa va spuneti parerile despre recenzia mea. :D

0 comments: